140/80-18 FIM Dunlop Enduro
Výrobca: DUNLOP
SKU: DUNLOP*140/80*18EN91
Dunlop Geomax Enduro EN91 odolnosť, všestrannosť a výkon. EN91 je pneumatika pre všetkých vytrvalostných jazdcov - od bežných jazdcov až po pretekárov Celý popis
Nie je skladom
Dunlop Geomax Enduro EN91 odolnosť, všestrannosť a výkon. EN91 je pneumatika pre všetkých vytrvalostných jazdcov - od bežných jazdcov až po pretekárov svetového šampionátu. Pneumatika Geomax Enduro EN91 je navrhnutá do mäkkého bahna aj do kamenistého terénu a má neuveriteľne širokú stopu.
Odolnosť, všestrannosť a výkon
Pneumatika pre všetkých vytrvalostných jazdcov - od dovolenkového jazdca až po pretekára majstrovstiev sveta ?
Mäkké blato aj kamenistý terén - Geomax Enduro EN91 má neuveriteľne širokú stopu
Preteky enduro sú charakteristické jazdami na dlhé vzdialenosti. Prekonávanie dlhých vzdialeností znamená, že sa musíte vysporiadať so širokou škálou rôznych povrchov, takže univerzálnosť použitých plášťov je rozhodujúcim faktorom úspechu. Pneumatiky Geomax EN91 využívajú rozsiahle poznatky spoločnosti Dunlop na zabezpečenie najvyššej možnej úrovne výkonu a odolnosti, či už pri bežných cestách na dlhé vzdialenosti alebo pri profesionálnych pretekoch. Sú schválené aj na používanie na bežných cestách, čím sa ďalej rozširuje ich sortiment.
Inovatívny dezén, nová zmes a konštrukcia
Pneumatika EN91 nahrádza osvedčenú pneumatiku Dunlop Geomax Enduro D909 a prináša nový dezén, ktorý ešte viac zlepšuje trakciu pri jazde v blate na piesku.
Vďaka prepracovanému dezénu ramien prednej pneumatiky je ovládanie pružnejšie, čím sa znižuje zaťaženie pri jazde. Nová technológia Hex Shape Blocks (HSB) vytvára polygonálne bloky s dodatočnými hranami na zvýšenie priľnavosti vo viacerých osiach. V zadných pneumatikách použila spoločnosť Dunlop technológiu Tilt Crown Blocks (TCB), ktorá zlepšuje priľnavosť na tvrdom, napríklad kamenistom teréne. Tilt Crown Blocks poskytujú lepšiu trakciu v teréne, zlepšujú ovládateľnosť v priamom smere (smerovú stabilitu) a trakciu tým, že usmerňujú kamene a blato, ktoré sa zhromažďujú okolo ich stredu.
Pri pretekoch na dlhé vzdialenosti je veľmi dôležitá aj odolnosť pneumatík. Spoločnosť Dunlop preto pre nové pneumatiky vyvinula novú zmes s vyššou odolnosťou. Použitím vysoko výkonnej zmesi, ktorá je podložená množstvom víťazstiev v pretekoch, sa spoločnosti Dunlop podarilo výrazne zlepšiť vlastnosti pneumatík. Výsledkom je maximálna trakcia na kamenistom teréne. Konštrukcia kostry plášťa Dunlop Casin Tension Control System (CTCS) poskytuje pneumatikám lepšie jazdné vlastnosti na nerovnom teréne a zlepšuje spätnú väzbu pre jazdca.
Používanie a údržba
Pneumatiky skladujte čisté a mimo dosahu zdrojov tepla, svetla, ozónu alebo uhľovodíkov. Pneumatiky nevystavujte dlhodobo priamemu slnečnému žiareniu. Zabráňte akémukoľvek kontaktu s tukmi, benzínom, prchavými rozpúšťadlami alebo inými látkami, ktoré môžu poškodiť gumu. Vyhnite sa horizontálnemu skladovaniu bezdušových pneumatík, horizontálne možno skladovať len malé pneumatiky (maximálne 6 mesiacov). Ak sa pneumatiky skladujú vo vodorovnej polohe, musia byť uložené zub na zub. Ak sú pneumatiky uložené na ráfiku, znížte tlak vzduchu. Uistite sa, že sa v pneumatike nenachádza voda alebo vlhkosť. Pneumatiky nikdy neskladujte dlhodobo priamo v kontakte so zemou. Z bezpečnostných dôvodov by mali pneumatiky opravovať len odborníci s použitím správnych metód a nástrojov. Pri zaťažovaní pneumatiky je potrebné zohľadniť vzťah medzi rýchlosťou, tlakom hustenia a nosnosťou. Preťaženie spôsobuje predčasné zničenie pneumatiky. Používajte technickú dokumentáciu a tabuľky hustenia, ktoré definujú zaťaženie a hustenie pre rôzne prevádzkové rýchlosti. Nedostatočné nahustenie nie je spôsobené len nesprávnym dofukovaním, ale aj oddelením vložky alebo iným poškodením vložky pneumatiky. Nadmerné nahustenie zvyšuje tvrdosť pneumatiky a znižuje jej odolnosť voči nárazom, čo vedie k poškodeniu vložiek pneumatiky.
Pokyny na montáž a demontáž
Montáž a demontáž pneumatík môže byť nebezpečná a mal by ju vykonávať len vyškolený a kvalifikovaný personál s použitím správneho náradia a pracovných postupov. Nedodržanie týchto postupov môže mať za následok nesprávne nasadenie pneumatiky na ráfik, čo môže viesť k zničeniu pneumatiky výbušnou silou, ktorá môže spôsobiť vážne zranenie alebo smrť. Uistite sa, že ráfik, pneumatika a duša sú kompatibilné. Skontrolujte, či je pneumatika vhodná pre zariadenie/stroj. Používajte len ráfiky odporúčané alebo schválené výrobcom pneumatík. Vždy používajte len správne špeciálne vybavenie a nástroje. Ráfik musí byť čistý a v perfektnom stave (nepoškodený atď.), v prípade potreby ho očistite brúsnym papierom. V žiadnom prípade nemontujte pneumatiky na ráfiky s prasklinami, vážne deformované, so stopami po opravách po zváraní atď. Dôkladne skontrolujte vnútornú aj vonkajšiu stranu pneumatiky, aby ste zistili prípadné poškodenie. Ak rozsah poškodenia neumožňuje opravu, pneumatika by sa mala znehodnotiť. Pri montáži pomocou rúrky vždy použite správnu novú rúrku a vložku pre danú veľkosť. Pri montáži bezdušových pneumatík na bezdušové ráfiky vždy používajte nový bezdušový ventil. Pred montážou namažte ráfik a pätku pneumatiky. Používajte len vhodné mazivo, ktoré nezničí pneumatiku (nikdy nepoužívajte mazivá na báze silikónu alebo benzínu). Odporúča sa vertikálna montáž. V prípade horizontálnej montáže je nevyhnutné skontrolovať, či je spodná lišta správne usadená. Nasaďte plášť na ráfik oproti otvoru ventilu (dodržujte smer otáčania vyznačený šípkami). Pomocou montážnej páky postupne nasuňte prvú pätku na ráfik. Potom do ráfika vložte mierne nafúknutú dušu, dostatočne ošetrenú protišmykovým spojom (ak je namontovaný). Ventil umiestnite a zľahka ho zaistite poistným krúžkom. Nasaďte druhú pätku a postupujte tak, aby ste skončili pri ventile. Odstráňte vložku ventilu, aby ste správne usadili a vycentrovali plášť. Pomaly nafúknite a skontrolujte, či je pätka plášťa správne usadená. Uistite sa, že pätka puzdra nezasiahla dušu. Počas procesu zahusťovania udržujte bezpečnú vzdialenosť, vždy používajte bezpečnostnú klietku, najlepšie pripevnenú k stene alebo bezpečnostnú reťaz. Počas merania tlaku dbajte na to, aby sa žiadna časť vášho tela nenachádzala v možnej trajektórii vnútorných častí ventilu alebo jeho viečka. Odporúča sa použiť vhodné zariadenie na obmedzenie tlaku nafúknutia. Použite filter a odvlhčovač stlačeného vzduchu potrebný na odstránenie vlhkosti a prachu. Ak nohy nie sú správne usadené, vykrvte ich, znovu ich namastite a nafúknite. Túto operáciu opakujte, kým nie sú nožičky správne usadené. Ak boli všetky predchádzajúce operácie vykonané správne, vymeňte vložku ventilu. Pneumatiku nahustite podľa zaťaženia. Dbajte na to, aby sa ventil nedotýkal ráfika, brzdových bubnov alebo iných mechanických častí. Demontáž: nikdy sa nepokúšajte odstrániť pätku nahustenej pneumatiky. Vždy odstráňte vnútornú vložku ventilu. Pred demontážou skontrolujte, či je pneumatika úplne bez vzduchu. Nikdy nepoužívajte nástroje, ktoré by mohli poškodiť ráfik alebo pätky pneumatiky.
Ozvite sa nám, poradíme vám...
Václav Jůzek
Milovník motoriek a špecialista podpory
+420 603 811 714
infomoto@mefo.cz